آخرین اخبار

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ارزشیابی اساتید و مدیران گروه‌های آموزشی از دوشنبه ۱۱ دی آغاز می‌شود/ عدم شرکت دانشجو موجب تأخیر در انتخاب واحد ترم بعد خواهد شد

ارزشیابی اساتید و مدیران گروه‌های آموزشی از دوشنبه ۱۱ دی آغاز می‌شود/ عدم شرکت دانشجو موجب تأخیر در انتخاب واحد ترم بعد خواهد شد


تاریخ انتشار : Publish : نسخه قابل چاپ Print

دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه بوعلی‌سینا، با توجه اهمیت ارزیابی فعالیت‌های آموزشی به صورت دوره‌ای نسبت به ارزیابی این فعالیت‌ها اقدام می‌نماید.

اگر اساتید عملکرد مناسبی داشته باشند، بسیاری از فرایند‌های آموزشی نتایج بهتری را رقم خواهند زد به همین دلیل، لازم است فعالیت‌های اساتید مورد ارزیابی قرار بگیرد؛ اساتید در این ارزشیابی از جنبه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. طبق روال در آموزش عالی، یکی از مهم‌ترین عوامل در ارزشیابی اساتید، نظر دانشجویان است چرا که بیشترین ارتباط بین این دو قشر صورت می‌گیرد.

طراحی این ارزیابی به صورت کاملا ناشناس صورت می‌گیرد که نقطه قوت این فرایند است، زیرا در ابن صورت یک نظرسنجی امن انجام می‌شود.

همچنین در دانشگاه بوعلی‌سینا مدیران گروه‌های آموزشی نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین جایگاه‌های دانشگاه ارزیابی می‌شوند؛ بسیاری از اتفاقات در سطح گروه نتیجه تصمیم‌گیری مدیران گروه‌ها است. ارزشیابی مدیران گروه‌ها، در تمدید دوره مدیریت آن‌ها تأثیرگذار است.

شرکت در ارزشیابی اساتید و نظرسنجی‌ها برای همه دانشجویان الزامی بوده و عدم شرکت دانشجو در این ارزشیابی منجر به تأخیر ۱۲ ساعته در انتخاب واحد نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ برای ایشان خواهد شد.

در این ارزشیابی مواردی همچون، کیفیت تدریس، کیفیت محتوای ارائه شده، تعامل استاد با دانشجویان، میزان و کیفیت تکالیف، ارایه بازخورد و ... در قالب ۱۵ سوال بررسی خواهد شد.

از دانشجویان محترم انتظار می‌رود با توجه به شرایط موجود و لزوم دریافت نظرات دقیق دانشجویان برای استفاده در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های آتی و همچنین اهمیت نظرات دانشجویان برای مسوولین و اساتید بزرگوار، با دقت و منصفانه به سوالات ارزشیابی پاسخ دهند.

ارزشیابی اساتید و مدیران گروه‌ها از روز دوشنبه ۱۱ دی آغاز شده و در روز جمعه ۱۵ دی به پایان خواهد رسید.

برای انجام این ارزشیابی دانشجو نباید بدهی داشته باشد؛ لذا برای اطلاع از این مطلب، گزارش ۱۱۱۰ را اخذ نمایید، پس از پرداخت بدهی، سامانه ۲۴ ساعت بعد، برای فرآیند ارزشیابی فعال خواهد شد.

ارزشیابی اساتید از طریق پردازش ۱۳۸۶۰ و یا از مسیر ارزیابی - استاد - ارزشیابی - در سامانه گلستان امکان‌پذیر می‌باشد.

نظرسنجی مدیران گروه نیز از طریق پردازش ۱۵۱۶۰ و یا از مسیر ارزشیابی - نظرسنجی - پاسخگویی افراد به سؤالات نظرسنجی - در سامانه گلستان امکان‌پذیر است.

دانشجویان باید برای کنترل ارزشیابی اساتید در کلیه دروس، در ستون وضعیت در جدول دروس ارزیابی، عبارت "کامل شده" را بررسی کنند که ثبت شده باشد. عدم انجام ارزشیابی حتی یک درس به منزله عدم انجام ارزشیابی کل دروس تلقی می‌گردد. 

نتایج ارزشیابی و نظرسنجی به صورت فردی، کاملا محرمانه بوده و استادان به هیچ‌وجه از نتیجه فردی نمرات ارزشیابی و نظرسنجی دانشجویان مطلع نخواهند شد.